THY ve Pegasus Ukrayna seferlerini iptal etti

ABONE OL
Kaplan
Best

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, “Ukrayna hava sahasının kapatılması sebebi ile bugünkü tüm Ukrayna seferlerimiz iptal edilmiştir.” ifadelerini kullandı.

THY, Ukrayna’da başkent Kiev, Herson, Harkiv, Lviv, Mykolaiv, Odessa ve Zaporijya kentlerine karşılıklı seferler düzenliyordu.

Pegasus’tan açıklama

Pegasus Hava Yolları’nın Twitter’daki hesabından yapılan açıklamada ise “Ukrayna hava sahası kapatılması nedeniyle 24.02.2022 tarihli Ukrayna seferlerimiz iptal edilmiştir.” ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, değişiklik ya da iade işlemlerinin “flypgs.com/bilet-islemleri” ve mobil uygulamadan ya da 0850 250 67 02 numaralı çağrı merkezi üzerinden ücretsiz yapılabileceği belirtildi.

Ukraynalı ve Rus yolcuların İstanbul havalimanlarında bekleyişi sürüyor

Öte yandan, sabah saatlerinde İstanbul ve Sabiha Gökçen havalimanlarına gelen yolcular, uçuşlarının iptal edildiğini öğrendi.

Ukrayna, Rusya’nın güneyi, Ukrayna sınırına yakın Rostov, Krasnador ve Perm gibi kentler ile Belarus’un başkenti Minsk ve Moldovya’nın başkenti Kişinev’e gitmek isteyen yolcular, uçuşlarının yapılamaması nedeniyle İstanbul’daki havalimanlarında beklemek zorunda kaldı.

Türk Hava Yolları (THY) ve Pegasus, kalan yolcularını otellere gönderdi. İki hava yolu şirketi, yaşanan olaylar nedeniyle yolcularına ücret iadesi ve ücretsiz değişiklik hakkı tanıdığını duyurdu.

Bazı yabancı hava yollarından bilet alan yolcular ise havalimanlarında beklemeye devam ediyor.

“Bilet değişikliği yapıp Polonya’ya gitmeye çalışıyoruz”

Ukraynalı yolculardan Ruslan Lomovytskyi, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, tatil için ailesiyle Sri Lanka’ya gittiklerini, oradan da İstanbul aktarmalı olarak Kiev’e ulaşmak istediklerini söyledi.

Seferlerin iptali nedeniyle İstanbul Havalimanı’nda kaldıklarını kaydeden Lomovytskyi, “Rusya bizim ülkemize saldırdı. Bu nedenle burada kaldık. Bilet değişikliği yapıp Polonya’ya gitmeye çalışıyoruz. Varşova’ya gidip oradan Kiev’e gitmeye çalışacağız. Varşova’dan bulabilirsek tren, otobüsle Kiev’e gideceğiz.” dedi.

Lomovytskyi, akrabalarıyla yaşananları konuştuklarını anlatarak, “Durum şimdilik normal, panik yok. Sabah saatlerinde durum çok kötüydü. Savaş çok kötü. Yedi yıl Kiev’de yaşadım. Donbas yakınlarında bir kentte doğdum. Rus saldırıları nedeniyle Kiev’e taşındık. Savaş yine başladı ve Kiev’e de sıçradı.” diye konuştu.

Yolculardan Yelyzaveta Lomovytska ise çok sayıda insanın başkent Kiev’i terk ettiğini belirtti.

Ülkede sabah panik havasının hakim olduğunu aktaran Lomovytska, “Sabah saat 5’te akrabalarımı aradığımda durum sakin değildi. Her şeyin sakinleşmesini, normale dönmesini istiyoruz ve umuyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Hava yolu temsilcisinden bilgi almaya çalıştık”

Yabancı bir hava yolu firmasının Rus yolcularından Anna Shcherbakova, anne ve anneannesiyle Türkiye’ye turizm amacıyla geldiklerini söyledi.

İstanbul Havalimanı’nda uçuşlarının iptal edildiğini öğrendiğini belirten Shcherbakova, şunları kaydetti:

“Ukrayna ve Rusya hava sahası kapalı. Biz bundan dolayı burada kaldık. Uçuşumuzun iptal edilmesinden dolayı sıkıntı yaşıyoruz. Açız, su içmek istiyoruz. Çocuklar da var yanımızda. Tatil için buraya gelmiştik annem ve anneannemle. Anneannemin ilk uluslararası uçuşu. Şimdi buradayız ve ne yapacağımızı bilmiyoruz. Rusya hükümetinin bizim için bir şeyler yapmasını umuyoruz ve böylece ülkemize dönebiliriz. Burada kalmak istemiyoruz. Hava yolu temsilcisinden bilgi almaya çalıştık ancak herhangi bir bilgi alamadık. Lütfen, bizim gibi Rus turistlere evlerine dönmeleri için yardım edin.”

Inal

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.