Çanakkaleli turizmciler Rus misafirlere kucak açtı

ABONE OL
18:55 - 27/03/2021 18:55

BEĞENDİM

ABONE OL
Kaplan
Best

Kolin Hotel’in Genel Müdürlük görevini de yürüten Satar, Rusya’daki potansiyel turizm hareketini Türk pazarına çekip Çanakkale’nin de bu konuda pay alması için çeşitli çalışmalar yaptıklarını anlattı.

Satar, Rusya’nın Türkiye’ye çok yakın bir lokasyonda olmasına rağmen bu süreci özellikle turizm anlamında iyi değerlendirilemediğini, bunun içinde turizmciler olarak hem ikili ilişkilerin hem de sosyal medyanın kullanılmasıyla olumlu sonuçlar yaratılabileceğine işaret etti.

Tüm dünyayı etkileyen pandemi sürecinde özellikle bu yaz sektörel anlamda umut vaadeden bir havayı soluduklarını anlatan Mehmet Satar, “Pandemideki negatif havayı pozitife çevirmek için bizde Çanakkale yerelinden başlayarak bazı adımlar attık. Rus pazarı bizim için oldukça önemli bir pazar. Yaptığımız görüşmeler bize bu pazarın sektörel olarak katkı sunacağı sinyallerini verdi. Bizde Rusya’nın devlet televizyonu kanalını burada konuk edip Türk turizmini ve Çanakkale’yi anlattık. Bizi oldukça olumlu karşıladılar. Verdiğimiz röportajlarda Rus konuklarımızı burada ağırlamak istediğimi belirttik. Çok yakın iki ülke olarak buradaki turizm etkileşiminin yararlarını anlattık. Çanakkale’nin bu anlamda barındırdığı potansiyeli tanıttık. Sadece deniz, kum, güneş için değil doğal ve kültürel varlığın keşfedilmesi için bu lokasyonun ilgi çekici olduğunu söyledik. Mitolojik Troya’nın asıl merkezinin Çanakkale’de olduğunu özellikle vurguladık. Müzemizin dünya üzerindeki mutlaka ziyaret edilmesi gereken yerler arasında kabul edildiğine değindik ayrıca Çanakkale’nin coğrafi işaretli ürünleri anlatıp rüzgar sörfü, doğa yürüyüşü ve bir çok alternatif ilgi çekici oluşumun burada bulunduğunu ve Rus halkının bunları tanıması gerektiğini konuklarımıza bir bir ifade ettik.” dedi.

Daha öncede benzer bir tanıtım faaliyetini Azerbaycan için yaptıklarını bu konuda da oldukça önemli geri dönüşler aldıklarını anımsatan Satar, konuşmasına şöyle devam etti:

“Son olarak Çanakkale’yi ziyaret eden Rus sanatçı Vlad Sokolovsky, otelimizde misafirimiz oldu. Kendisi Assos ve Troya Antik Kenti’ni gezdi. Çanakkale Kordon Boyu’ndaki Truva Atı önünde fotoğraf çektirdi. Bu ziyaretlerini ve görselleri sosyal medya hesaplarında paylaşıp bir nevi kültür elçisi gibi Çanakkale’nin tanıtımına da katkı sağladı. Ruslar burayı henüz keşfetmemiş olabilirler. Bizde şuan buranın özellikle pandemi döneminde sakinliğiyle dinginliğiyle ön plana çıkan bir yer olduğunu göstermek istiyoruz. Çanakkale’nin ve Türkiye’nin huzur ve barış ortamından bahsederek İstanbul’a olan yakınlığını, özellikle 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla kara yolu ulaşımındaki rahatlığın sağlanacağını, Çanakkale’nin günü birlik bile gidip gelinebilecek bir lokasyonda bulunduğunu belirtiyoruz. Dünyada Alpler’den sonra en fazla oksijene sahip Kazdağları’nın burada bulunduğunu, Troya’nın Çanakkale’de yer aldığını anlatıyoruz. Vlad Sokolovsky bu konuda çok önemli bir örnek bizim için. Sosyal medya hesaplarındaki paylaşım sayesinde 1 milyon 100 bin takipçisine bu kenti tanıttı. Çanakkale’nin deniz manzarasını, Troya Atı’na Assos’unu paylaştı. Bizde şehrimizin turizmine katkı sunmak için Rus konuklarımıza kucak açtık diyebilirim. Sektör temsilcisi olarak bu konuda elimizi taşın altına koyup tanıtım faaliyetlerine devam edeceğimizde belirtmek isterim.”

Satar, önceki yıllarda Ukrayna’dan da konukları Çanakkale’de ağırladıklarını ve bu ülkeden yapılan sıcak girişimler sayesinde turist çekmeye başladıklarını hatırlattı.

Önümüzdeki süreçte katılacakları turizm fuarlarında tanıtıma yoğunlaşıp Çanakkale’ye ne kadar daha fazla turist çekebiliriz sonucuna yönelmek istediklerini vurgulayan Mehmet Satar, şunları söyledi:

“Bunun için bizim bir alt yapıya sahip olmamız gerekli. Buda bizde mevcut. Tanıtımın yapılması ve konuklarımızı bekliyoruz çağrısıyla önemli bir turizm potansiyelini buraya çekmemiz kaçınılmaz. Burada hep birlikte hareket edilip tüm sektör temsilcilerinin desteğiyle bir yol haritası izlenirse güzel sonuçlar alacağımıza eminim. Her şeyin sıfırlandığı şu dönemde gerçekten çok güzel şeyler ortaya çıkabilir. En büyük umudumuz bu pandemi etkisinin bir an önce geçmesi ve alternatif turizm pazarları yaratmamız. Biz özellikle sektörümüze verilen aşı ayrıcalığından sonra umuyorum sektör hızlı bir şekilde toparlanacak. Ve yaz aylarından itibaren hem iç pazarda hem de Balkanlardan başlayıp sürecek önemli bir hareketlenme olacağını tahmin ediyorum. Ayrıca Çanakkale yerelindeki en büyük dileğimiz sayın cumhurbaşkanımızın uluslararası statüye aldığı Çanakkale Havalimanı’mızın uluslararası uçuşlara başlayıp buraya bir sihirli değnek değmiş etkisi yaratmasını bekliyoruz. Biz bunu Rus konuklarımıza da anlattık. Sizler ilk charter uçak seferini Çanakkale’ye getirirseniz bizim gözümüzde de daha farklı bir yerde olursunuz dedik. Buraya gelip buradan uçmak daha önemli olacaktır. Türkiye’de şehir merkezine en yakın hava limanı nerede diye sorsanız direkt Çanakkale cevabını alırsınız. Ama bunu iyi vurgulamamız lazım. Turizmde de ulaşım çok önemli bir unsur. Yeter ki biz, bizim elimizde bu var buna gelsinler demeyeceğiz.”

Inal

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.