Hale Soygazi: Kendi hayatımın film yapılmasını istemem

Hale Soygazi: Kendi hayatımın film yapılmasını istemem

ABONE OL
20:15 - 10/03/2024 20:15
Hale Soygazi: Kendi hayatımın film yapılmasını istemem
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Kaplan
Best

Almanya’nın Nürnberg kentinde düzenlenen Türkiye-Almanya Film Festivali’nde Onur Ödülü’ne layık görülen Yeşilçam’ın unutulmaz usta oyuncu Hale Soygazi, hayranları ile buluştu. Sanatçı, söyleşide ağırlıklı olarak kadın haklarına değindi. Film eleştirmeni Alin Taşcıyan ile birlikte söyleşi yapan Soygazi’nin sohbeti hayranları tarafın büyük ilgi gördü.

 

KADINLAR VE ÇOCUKLAR İÇİN MÜCADELE ETMELİYİZ

Konuşmasında ağırlıklı olarak kadın haklarına değinen Hale Soygazi, “Savaşlarda en büyük yıkımı kadınlar ve çocukla yaşamaktadır. Bunun için hepimiz mücadele etmeliyiz” dedi. Hayatı kadınlarla birlikte yaşayarak öğrendiğini söyleyen Soygazi, “Onlar benim kahramanlarım. Onlar olmasaydı, ben bugün burada olmazdım” dedi.

 

SİNEMA BİR YOLCULUK

Sinema oyunculuğu döneminde birçok kadınla karşılaştığını, hikâyelerini dinlediğini söyleyen ünlü oyunca, “Çoğu zaman hayal kırıklına uğradım. Erkek şiddetinden nasibini alanlar saymakla bitmez” şeklinde konuştu. Sinemanın bir yolculuk olduğunu ifade eden Hale Soygazi, “Her yolculukta olduğu gibi bu yolculukta da heyecan duydum. Farklı kültürler, farklı düşünceler tanıdım. Farklı kadınlar var, çalışan kadınlar var. Toplumsal cinsiyet içine hapsedilmiş kadınlar var” dedi.

FİLİMDE KAÇ ÇOCUĞU OLDUĞUNU HAYRANLARINDAN ÖĞRENDİ

“Kadının adı var “filmini İstanbul Gültepe’de çektiklerini ifade eden Soygazi, filmde kaç çocuğu odluğunu unuttuğunu söyledi. Hayranlarından birisi beş çocuğu olduğunu belirtti. O filmde canlandırdığı kadınla hale görüştüğünü ifade eden Hale Soygazi, o kadının ise şimdi İzmir’de yaşadığını söyledi. Ünlü sanatçı, filmde canlandırdığı kadının kendi ayakları üstünde duran bir kadını konu ettiğini dillendirdi.

DİZİLER BIKTIRIYOR

Dizilere de değinen Hale Soygazi, “Bir kere diziler çok uzun tutuluyor. Acele çekimlerde birçok hatalar var. Ben her türlü rolün üstesinden gelirim. Senaryoya bağlı olarak küçük veya büyük rolü de üstlenebilirim” dedi. Soru üzerine kendi hayatının film olmasını, kendinden bahsedilmesini istemediğini söyledi. Arkadaşımız Taner Tüzün ile konuşan ünlü sanatçı tüm sevenlerine sevgi ve selamlarını ilettiğini söyledi.

TAVİZSİZ YORUMA SAHİP SANATÇI

Ünlü Türk sinema sanatçısı Hale Soygazi’nin oyunculuk kariyeri Türkiye sinemasında kuşkusuz istisnai bir yere sahip. Hem sanatçı yaratıcılığı hem de politik duruşuyla sadece sinema sektörüne kalıcı bir damga vurmakla kalmadı. Üstlendiği rollerdeki seçicilik ve canlandırdığı kadın figürlerindeki tavizsiz yorumu sayesinde gerek Türkiye sinemasındaki star sisteminin gerekse sadece sektörde var olmayan erkek egemenliğinin giderek artan bir yoğunlukla sorgulanmasına da önemli katkılarda bulundu.

MELEDRAMLARIYLA ÜNLÜ

Hale Soygazi 1970’li yılların ortasında oynadığı melodramlarla geniş bir kitle tarafından tanınmıştı. Türkiye’nin iç savaş benzeri koşullarda bulunduğu bu dönemdeki derin politik ve ekonomik krizi sinema sektörü daha çok ucuz seks komedileriyle atlatmaya çalışırken, birçok kadın star oyuncu kariyerlerini şarkıcı olarak sürdürmeye çalışıyordu. Bu dönem Hale Soygazi için bir kopuş noktası oldu.

EN İYİ KADIN ÖDÜLÜ SAHİBİ

1978 yılında Yavuz Özkan’ın “Maden” adlı filminde başrolü üstlenen sanatçı, ülkenin en önemli film festivali olan Antalya Altın Portakal’da En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü kazandı. Ardından tüm ticari teklifleri reddeden Soygazi, 1980 askeri darbesinden sonra politik mücadele içinde yer aldı, sinema sektöründe çalışan meslektaşlarının hakları için mücadele etti. Uzun bir aradan sonra ilk kez kamera karşısına geçtiği Atıf Yılmaz’ın “Bir Yudum Sevgi” adlı filmindeki rolüyle 1984 Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yine En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’ne layık görüldü.

 

KADININ ADI FİLMİ ÇOK SES GETİRDİ

Hale Soygazi bu filmden sonra yönetmenliğini yine Atıf Yılmaz’ın yaptığı “Bekle Dedim Gölgeye” ve “Kadının Adı Yok” adlı filmlerinde başrolleri üstlendi. “Kadının Adı Yok”, Türkiye’deki feminist hareketin öncülerinden Duygu Asena’nın bir romanından uyarlanmıştı. Cinsiyet rollerini radikal bir biçimde sorgulayan bu ve benzeri “Kadın Filmleri”, Türkiye sinema tarihinin kilometre taşları olarak yeni bir çığır açtı.

ha-ber.com/Taner TÜZÜN / NÜRNBERG
Inal

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.