İZİN YOLLARI İZİN İZLENİMLERİ

Kaplan
Best

İZİN YOLLARI İZİN İZLENİMLERİ

İznimi kullanarak iki yıl sonra yine çor çocuk hep birlikte arabayla Türkiye`ye gittik. Avusturya Macaristan, Sırbistan, Bulgaristan rotasını kullandım. Bu Yolculuk uzun ve yorucuda olsa önemli olan kazasız belasız hedefe varmaktır.
Türkiyeye gidişte Almanyadan Türkiyeye gidenlerin sayısı belkide Ramazan dolayısıyla çok azdı. Almanya sonrası ilk etap olan Avusturya ve Macaristanı sorunsuz geçtik.
Avusturya müthiş güzel bir ülke. Macaristanda güzel ama dümdüz aynı bizim Adana gibi.
Sırbistanda Niş yakınlarında giderken sol tarafta bir Türk Gazetesininde Logosu olan Tesiste geceledik. Kalite vasatın altındaydı. Muhabir arkadaş benimde medyadan geldiğimi öğrenince sağ olsun yardımcı oldu ama inanın odamız resmen küflüydü. Gece geç saatte yorgunluk nedeniyle de uğraşmadık bunu artık kabullendik.
Sırbistanda Pirot bölgesinde bir tepede yapılan Trafik kontrolünde arabamızın Farlarının hepsini tam yakmadığımız için Polis bizden tam 5500 Sırp Dinarı (550 €uro) istedi. Olayı o anda bizimle birlikte Türkiye yönünden gelen ve yine durdurulan Türk arkadaşların hızlı tavsiyelerine uyarak Pasaportun içine koyduğumuz 20,-€uroyla kurtardık.
Sırbistanda Otobanlar ip gibi dümdüz bazı vatandaşlarımız Ralli yapıyor ve Radara yakalanıp cezalar yiyorlar dikkat etmek lazım. Polisler Köprülerin altında Radarlarla bekliyorlar.
Almanya Türkiye güzergâhında hala en sorunlu parça Bulgaristan bölümü. Transit geçilen yollar çok bozuk çukur dolu, şeritler ya yok ya da silinmiş. Önemli yol ayrımlarında özellikle İnşaat halindekilerde sadece küçük bir tane Tabela var kaçırdınmı yandın. Bulgaristan Vinyettesini( Otoban Parası) giderken 5 gelirken 8 €uroya aldık. Yollarda ne kalınacak güzel bir Hotel ne Park alanı nede Restaurant var.
Buna rağmen Bulgaristanında Sırbistan gibi doğal güzellikleri var ama dediğim gibi hayli bakımsız.
Edirne Türkiyenin dış kapısı güzel bir şehir. Kapalı çarşısı, Selimiye gezmeğe değer. Türkiyeye gelince Edirnede midemiz bayram etti. Dünyada Türk-Anadolu mutfağının üzerine Mutfak göremiyorum.
İstikamet İzmir-Seferihisar olunca Çanakkalede Geliboluda verdiğimiz molada tarihe saygı çerçevesinde Şehitliklere çıktık Arıburnunda İngiliz Emperyalistlerine karşı Vatan savunmasında hakka yürüyüp şehit düşen Büyük Dedemiz Ali Tanlınında mezarını ziyarette onun ve tüm şehitlerin önünde eğilip edip dua ettik.
Gelibolu yarımadasında Şehitliklerdeki manzara bizim için çok etkileyiciydi. Oradaki Şehitliklerin son derece bakımlı olduğunuda gördük. Biz ordayken Avustralyalılar ve Anzaklarda Turlarla oraya gelmişler, orada yatan Atalarını ziyaret ediyorlardı.
Yine yollara dönecek olursak Çanakkale İzmir arasında Kaz dağlarındaki yollar çok virajlı ve tehlikeli. Bursa üzerinden gitmemiz lazımmış sonradan öğrendik.
Seferihisarda tatil yaptığımız Teos Ormancı Tatil Köyü http://www.teosormanci.com.tr/ harikaydı, Deniz suyu biraz serin olsada, Plaj gayet temiz, Personeli, İşletmecileri Gökhan ve Eşref arkadaşlar son derece güleryüzlü, sosyal, yemekler ise nefis on numaraydı.
Teos Ormancı’ da Koray Çalışkan, Fatih Portakal, Gürcan Öztürk,  Ali Yıldırım gibi tanınmış Gazetecilere, Aydınlara, Yazarlara ve STK yöneticileriyle karşılaşmak, tanışmak mümkün bizde tanıştık ve onlarla Ülke siyaseti üzerine sohbet ettik.
Yine İstanbul Üniversitesi Doçenti, Gazeteci Koray Çalışkan beni tatil Köyüne gelen Seferihisarın başarılı Belediye Başkanı M. Tunç Soyerlede tanıştırdı.
Ülkede AKP nin gerilettirildiği 7 Haziran seçimlerinin getirdiği kısa rahatlık ve sevinç MHP nin uzlaşmaz tutumu ve AKP ye indirekt verdiği destek ve tırmaman iç çatışmalar,  Suruç katliamı nedeniyle endişeye dönüşmüş durumda.
Türkiyede dikkatimi çeken şuydu: o kadar güzel bir coğrafya olmasına rağmen ülkenin kıymetinin bilinmemesi. Trafik keşmekeşi, kurallara uymama, diğer sürücü ve yayalara saygısızlık.
İznimin memleket ayağında en büyük sıkıntım Adananın aşırı nemli sıcağıydı. 35 yıldır Avrupada yaşamam buranın iklimine adaptasyonum bunda önemli rol oynamıştır. Adanayı aslında Temmuz ile Kasım ayları arasında terketmek serinlemek için Toroslardaki yaylalara çıkmak lazım.
Adana ama acılı o güzel Kebabı, Şırdanı, Karakuşu, Halka ve Taş Kadayıfı gibi tatlılarıyla, Bicisiyle, Şalgamı, Seyhan Barajı Göl kenarıyla o sıcağı unutturuyor.
Dönüşte ise gözümüze çarpan Niş yakınlarında İstanbulda yaşayan Kosovalı bir Türke ait olan yeni açılan İstanbul Restoran ve dört yıldızlı Boğaziçi Hoteldi (www.bosphorushotel.rs ).
Bu Hotel dinlenmek isteyenler için ideal bir yer. Otelin hemen arkasında Morava Irmağı akıyor ve yeşillkler içerisinde. Odalar gayet temiz, Kahvalti gayet yeterli ve güzeldi. Tavsiye ederim. Hotel Türkiyeye giderken sağ tarafta Aleksinac çıkışından bir önceki çıkışta.
Yollar biz giderken tenhaydı ama şimdi birkaç Eyaletteki Tatil nedeniyle daha dolu olduğu kesin. Vatandaşlarımız aman tüm kurallara dikkat etsinler. Gündüz Farları yaksınlar.
Park ve Mola yerlerinde alışveriş yapmasınlar. Dolandırılmamak için Döviz bozdurur, benzin doldururken dikkat edilmeli. Yakıtı Kartla doldurmak daha mantıklı.
Vatandaşlarımız Seyahat etmeliler, yarış değil. Çünkü seyahat özgürlüktür. Yollar farklı renkler, tatlarla gizli. Tadını çıkarsınlar, sık sık Mola verip kahve, çay, meşrubat içsinler.
Bunlar yollardaki izlenimlerim keşke insanın zamanı olsada bu istikametteki Nürnberg, Münih, Viyana, Salzburg, Budapeşte, Zagrep, Belgrad, Saraybosna, Üsküp, Niş ve Sofya gibi muhteşem şehirleri gezip görse.
Biz kazasız, belasız gittik geldik darısı herkesin başına. Yollarda her şey olabilir. Önlem almak lazım. İdeal olan birbirleri tanıyan, seven insanların bu uzun yolculuğa birlikte çıkması arka arkaya gitmesidir.
Bu kezde gördükki Avrupa Avusturya ile başlıyor. Hijyen, düzen orda başlıyor.
Almanya`ya döndüğüm için mutluyum, çünkü burada Almanya`daki işimi düzeni, temizliği ve demokrasiyi özlemişim desem yalan olmaz..

Aşk ile Hoşça ve Dostça kalın…
Mehmet Tanlı
Günün Sözü: Öfke delice koşan bir Ata benzer, durmadan kendini yorar…
William Shakespeare

Inal

En az 10 karakter gerekli
    Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.