HZ.İSA

ABONE OL
18:50 - 01/10/2020 18:50
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Kaplan
Best

Çıkar çevreleri Hz.İsa’yı polemik konusu yapmışlardır. Sıradışı hamilelik, sıradışı doğum ve çarmıha gerilerek öldürülmek istenilmesi bu polemiklere zemin hazırlamış olabilir. Ona karşı ilk haksızlığı Bizans kralını manipule eden Yahudiler yapmışlardır. Daha sonra hristiyanlar, onun Allah’ın oğlu olduğunu iddia etmiş ve onu Allah’a eş koşmuşlardır. Müslümanlar da Yahudi ve Hristyanların anlattıkları hikayeleri esas kabul ederek, Hz. İsa’yı kıyamet öncesi gelecek olan bir kurtarıcı kabul etme yanlışlığına düşmüşlerdir. Bu kabulde müslümanlar arasındaki çıkar grupları etkili olmuş olmalıdır. Nesilden nesile anlatılan İsa merkezli hikayeler bir şekilde hadis literatürüne de girmeyi başarmıştır. Kur’an’a rağmen başarmıştır.

Müslümanların çoğunluğu, Hz. İsa henüz ölmemiştir ve tekrar yeryüzüne dönecektir diye inanırlar, o uydurma hadisleri esas alarak böyle inanırlar. Bu inançlarını da imanın şartlarından birisi gibi şiddetle savunurlar.

Bazı müslüman ilim adamları(!) tarafından da, Hz. İsa ile ilgili Kur’an ayetlerindeki ifadelerin anlamları kaydırılarak, konu çarpıtılmakta ve yanlış yorumlarla, Hz. İsa’nın geleceği sanki Kur’an’da varmış gibi gösterilmeye çalışılmaktadır. Bu bir tahriftir. Bu tahrif, Kur’an’ın açık beyanları gözardı edilerek yapılmaktadır:

”Onlara, senin bana emrettiğin şu sözden başka bir şey söylemedim: ‘Benim Rabbim ve sizin de Rabbiniz olan Allah’a kulluk edin.’ İçlerinde olduğum sürece üzerlerine tanıktım. Sen beni vefat ettirince yalnız sen gözetleyici oldun. Ve sen zaten herşey üzerinde bir Şehid’sin, bir tanıksın.” (1)

”Senin dünyadaki hayatına son vereceğim ve kendime yükselteceğim. Seni inkar edenlerden kurtaracağım ve sana uyanları Diriliş Günü’ne kadar inkar edenlerin üzerinde tutacağım. Sonra, dönüşünüz banadır ve anlaşmazlığa düştüğünüz konularda aranızda ben hüküm vereceğim.” (2)

Ayrıca, Enbiya suresi 34’üncü ayete bakarsak İsa’nın ölmemiş olması imkansızdır, hitap Peygamberimiz’edir:

”Biz senden önce de hiçbir beşere ölümsüzlük vermedik. Şimdi sen ölürsen onlar ebedi mi kalacaklar? ”

Ayetlerde geçen ”Teveffa” kelimesi ”canın alınması” anlamına gelir. Kuran’da bu kelime 25 yerde geçer:
* ”Kendilerine zulmedenlerin canlarını alırken melekler…. (3)
* Sizden birine ölüm geldiği zaman elçilerimiz onun canını hiç vakit geçirmeden alırlar. (4)
* Melekler canlarını alırken nasıl da (pişmanlık içinde) yüzlerine ve sırtlarına vururlar? (5)
* Aralarında bulunduğum sürece onlara tanıktım. Canımı aldıktan sonra ise sen onların üzerine (6) gözetleyici oldun. Sen her şeye tanıksın.
* Onlar ki, nefislerine zulmedip dururlarken melekler canlarını alır. (7)
* İyi durumdayken melekler canlarını almaya geldiklerin:(8) de,
* Onlara söz verdiklerimizin bir kısmını sana göstersek de veya canını alsak da, (9)
* Onlara söz verilenlerin bir kısmını sana göstersek de, senin canını alsak da (10)
* Ondan önce hayatına son versek de, onlar bize döndürüleceklerdir. 40:77
* İnkar edenlerin canlarını melekler alırken bir görseydin!….. 8:50, 10:104
* Ve sizi Allah yarattı, sonra da yaşamınıza son verir. 16:70
* De ki, üzerinize görevlendirilen ölüm meleği canınızı alacak ve sonra Rabbinize döndürüleceksiniz. 32:11
* Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin. Tanıklık ederlerse, onları, ölünceye veya Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde tutun. 4:15
* Elçilerimiz kendilerine gelip canlarını alırken….7:37
* Rabbimiz, biz, ‘Rabbinize inanın’ diye imana çağıran bir davetçiyi işittik ve inandık. Rabbimiz, günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve iyi kişiler olarak canımızı al. 3:193
* Rabbim, sen bana hükümranlık verdin ve rüyaların yorumunu öğrettin. Yeri ve göğü ayırarak yaratansın. Dünya ve ahirette sensin benim Velim (sahibim). Canımı Müslüman olarak al ve beni iyilere kat. 12:101
* Kiminizin hayatına son verilir, 22:5
* Sizden bazılarının canı daha erken alınır. 40:67
* İçinizden ölen erkeklerin geride bıraktığı eşleri 2:234
* Ölüp de geriye eşler bırakan erkekleriniz,… 2:240
* Allah İsa’ya şöyle demişti: Senin dünyadaki hayatına son vereceğim ve kendime yükselteceğim.”3:55

Eğer İsa ölmemiş olsaydı; Allah iman ile ilgili olan bu kadar önemli bir meseleyi muallakta bırakmazdı. Mutlaka konuyla ilgili açık bir ayet gönderirdi.

Ayetlerdeki bu açık bilgilerden sonra bir de Peygamberimiz’e fatura edilen hadislere göz atalım:

Hadislerde, İsa’nın yeryüzüne tekrar geleceği konusu açık bir şekilde anlatılmaktadır. Buhârî ve Müslim’in sahihi başta olmak üzere Hz. İsa’nın yeryüzüne iniş hadisesi ağırlıklı olarak Deccâl’in çıkışı ile ilgili hadislerde açıkça tasvir edilmektedir.
-Hz. İsa, kıyametin kopuşuna dair on alâmetten biridir. (11)
-İsa b. Meryem’in ineceği yer, indikten sonra yapacağı işler, Deccâl ile savaşması, Hz. Muhammed’in ümmeti olarak Mehdi’nin arkasında namaz kılması, dünyada ne kadar süre kalacağı, eceli ile ölüp Hz. Peygamber’in yanına gömülmesi en küçük ayrıntılarına kadar anlatılmıştır. (12)

Bu hadislerin anlattığına göre;
-”İsa b. Meryem, Şam Camii’nin doğu tarafındaki beyaz minareye inecek ve elinde bir kargı ile Afik denilen bir yerde ortaya çıkacak,
-Deccâl’i öldürecek ve sabah namazında Kudüs’e gelecektir.
-Müslümanların imamı olan Mehdi yerini ona vermek isteyecek fakat o kabul etmeyerek Mehdi’nin arkasında namaz kılacaktır.
-Sonra domuzu öldürecek ve haçı kıracaktır.
-Cizyeyi kaldıracak,
-kendisine inanmayan Yahudi ve Hıristiyanları öldürecek,
-ve bütün insanlık Müslüman olacaktır.
-Yeryüzünde kırk yıl kalacak sonra ölecek,
-namazı Müslümanlar tarafından kılınarak Medine’ye Hz. peygamber’in yanına Hz. Ebubekir ile Hz. Ömer’in arasındaki yere gömülecektir.”

İsa’nın kıyamet kopmadan önce yeryüzüne ineceği ağırlıklı olarak Mehdi fikrinin aksine kabul görmüş ve kelam kitaplarında yer almıştır. (13)

Kadiyanilere göre de Hz. İsa ölmüştür, ancak…

Kadiyânîler’e göre Hz. İsa çarmıha gerildiğinde ölmemiş, yaralanmıştır. Yaralarını “Merhem-i İsa” denilen bir ilaçla iyileştirmiş ve İncil’i öğretmek için Keşmir’e gelmiştir. Burada yüz yirmi yaşında vefat eden Hz. İsa, Srinagar’da gömülmüştür. Bu nedenle, Kıyamet öncesinde gelmesi beklenen Mesih, Hz. İsa değil, Hz. Muhammed’in ümmetinden yaratılış bakımından ona çok benzeyen birisi olacaktır. Müslümanların beklediği Mehdî de ayrı bir kişi olmayacak, Mesih’le aynı kişi olacaktır. Bu kişi de Mirza Gulam Ahmed’den başkası değildir. Mesih ve Mehdi olan Mirza Gulam, hem Hz. İsa’nın, hem de Hz. Muhammed’in ruhsal gücünü taşımaktadır. Bu nedenle barışçıdır, cihadını kılıçla değil propaganda ile yapacak ve böylece İslâm’ı yayacaktır. Kılıçla cihad döneminin kapandığını İslam’ın dünyaya yayılması için kalem ve dua dışında bir metodun olmadığını savunmaktadırlar. (14)

Değerlendirme:

1-Kur’an’ın beyanına göre, Hz.Muhammed son Peygamberdir. Ondan sonra başka peygamber gelmeyecektir:

“Muhammed, sizin erkeklerinizden hiç birinin babası değildir. Fakat O, Allah’ın rasûlu ve peygamberlerin de sonuncusudur.” (Ahzab 40)

2-Hz. İsa gelip de ne yapacak, Hz.Muhammed’in eksik bıraktığı veya beceremediği, yetersiz kaldığı hangi işi tamamlayacaktır? Ayetlerde Hz. İsa’nın öldüğü belirtildiği halde, Hz. Muhammed niçin Hz. İsa’nın geleceğiyle ilgili hadisler söylemiştir. Peygamber’in Allah’a rağmen birşey söylemesi mümkün müdür?

”Eğer o (Muhammed), Bize karşı, ona bazı sözler katmış veya eksiltmiş olsaydı, Biz onu perçeminden kuvvetle yakalardık ve sonra onun şah damarını koparıverirdik.” (Hakka 44-46)

4-Bu kadar önemli olan bir konu -ki, inancımızla ilgilidir- Kur’an’da niçin yer almamıştır ?

5-Hz. İsa’nın geleceği konusunda israrcı olanlar, Mehdi’nin geleceği kousunda israrcı olanlar, dini stismar ederek, çıkar elde edenlerdir, etmek isteyenlerdir. İtibar edilmemlidir.
Bir başka ifadeyle, dini kullanarak nemalananlar Hz. İsa’nın ve Mehdi’nin geleceği konusunda israrcı olanlardır. Kendilerine itibar edilmemelidir.

6-Allah, bilmeden işlene günahlara yapılan tevbeleri kabul eder, bilerek işlenen günahları, günahta israr edenlerin günahlarını ise affetmeyecektir:

”Doğrusu, Allah’ın tevbeleri kabul etmesi, ancak bilmeyerek kötülük işleyen ve sonra, zaman geçirmeden tevbe edenlere mahsustur. Allah onlara rahmetiyle tekrar yönelecektir, zira Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.” (Nisa 17)

7-Allah kafasını çalıştırmayan insanları pislik içinde bırakacaktır:

”… Allah, aklını kullanmayanları pislik içinde bırakır.” (Yunus 100)

8- Allah’ın çizdiği yolda yürüyen insanların zaten Hz. İsa’ya ihtiyaçları yoktur. Onun yolunda yürümeyen inanların ise son ondaki yapacakları tevbe zaten kabul edilmeyecektir:

”Oysa ne ölüm anına kadar kötülük işleyip duran, ama o an gelip çattığında “Şimdi tevbe ediyorum!” diyenlerin tevbesi kabul edilecektir, ne de hakikat inkarcısı olarak ölenlerin; Biz, işte böylelerine şiddetli bir azap hazırlamışızdır.” (Nisa 18)

Öyleyse İsa’nın gelmesi din istismarcılarının dışında kimin işine yarıyor veya yarayacaktır düşünmek gerekmez mi?

Bitirirken sözü, sözün Sahib’ine bırakalım: ”İçimizdeki beyinsizler yüzünden bizi helak eder misin Allah’ım? (Araf 155)

Rüştü Kam

1) Maide Suresi – 117
2) Al-i İmran Suresi – 55
3) 4:97
4) 6:61
5) 47:27
6) 5:117
7) 16:28
8) 16:32
9) 10:46
10) 13:40
11) Ebu Davud, Sünen, II, 429-430.
12) Buhârî, Sahih, ”Tabirür’r-rüya”, s. 33, ”Enbiya”, s. 48, ”Fiten”, s. 26; Müslim, Sahih, ”İman”, s. 273, 275, 277, ”Fiten” , s. 110; Ebu Davud, Sünen, ”Melahim”, 14; Ebu Abdillah Muhammed el-Hakim en-Nisâburi, el-Müstedrek ale’s-Sahihayn, Beyrut ts, IV, 492. Kadiyânîlik Bağlamında Mehdilik | 187 / Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: XIII, Sayı: 24 (2011/2), s. 175-191
13) İbn Kayyim el-Cevziyye, Menakıbu Ahmed b. Hanbel, Kahire 1972, s. 169; Tahavi, Akidetü’t-Tahaviyye, Beyrut 1978, s. 59; Ebu’l Hasan Ali b. İsmail el-Eş’arî, Makâlâtu’l-İslamiyyin va’htilâful-Musallin, Wiesbaden 1963, I, 323; Bağdadi, age., s. 270; Ebu Cafer Muhammed b. Ali ibn Babeveyh el- Kummi, Şii İmamiyye’nin İnanç Esasları, çev. E. Ruhi Fığlalı, Ankara: AÜİF Yay., 1978, s. 69.
14) Fığlalı, Kadiyanilik, s.52-53. 182 |Ahmet YÖNEM/Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:XIII,Sayı: 24 (2011/2), s.175-191

Inal

    Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.